Všeobecné obchodné podmienky
Obchodné
podmienky internetového obchodu www.jdonna.sk
Čl. I
Úvodné
ustanovenia
1. Tieto obchodné podmienky sa riadia legislatívou SR a vzťahujú sa na
kúpne zmluvy uzavierané na diaľku prostredníctvom internetového obchodu na
internetovej stránke www.jdonna.sk (ďalej aj „Internetový obchod“), pričom
odoslaním objednávky Kupujúci vyjadruje, že sa oboznámil s týmito obchodnými
podmienkami a reklamačnými podmienkami a v plnom rozsahu porozumel ich obsahu.
2. Tieto obchodné podmienky a reklamačné podmienky sú neoddeliteľnou
súčasťou kúpnej zmluvy a sú záväzné pre obe zmluvné strany kúpnej zmluvy.
3. Kúpnou zmluvou uzavretou na diaľku sa rozumie zmluva, ktorú uzatvára
predávajúci a Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, na zásielkový predaj tovaru
výlučne prostredníctvom prostriedkov komunikácie, najmä internetu, telefónu a
elektronickej pošty (ďalej len „Kúpna zmluva“).
4. Kúpna zmluva sa spravuje predovšetkým príslušnými ustanoveniami zákona
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní
služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových
priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len
„zákon“) a týmito obchodnými podmienkami upravujúcimi podrobnosti pri ich
uzatváraní a realizácii. Ak kupujúci nakupuje v súvislosti s podnikateľskou
činnosťou (právnická osoba), kúpna zmluva sa spravuje predovšetkým
zákonom č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších predpisov a týmito
obchodnými podmienkami.
5. Predávajúcim je Judita Tóthová., so sídlom Baloň 52, 930 08 Baloň, IČO: 51101785 (ďalej len „Predávajúci“), ktorý je zároveň
prevádzkovateľom Internetovej stránky www.jdonna.sk (ďalej len „Stránka“) ako
aj Internetového obchodu. Predávajúci nie je platcom DPH.
6. Kontaktné údaje Predávajúceho vo vzťahu k Internetovému obchodu sú:
a) kontaktná adresa: Judita Tóthová., Baloň 52, 930 08 Baloň
b) kontaktné telefónne číslo: +421 907 917 221 v pracovných dňoch v
čase medzi 09:00 a 16:00 hod. (obedná pauza 12-13:00)
c) e-mail: info@jdonna.sk
jucikaa52@gmail.com
7. Predávajúci je oprávnený predávať tovar (čo zahŕňa komunikáciu s
Kupujúcim, fakturáciu tovaru, zasielanie tovaru a pod.) prostredníctvom (s
využitím) Internetového obchodu.
8. Kupujúcim sa rozumie užívateľ Stránky, resp. každý návštevník Stránky,
ktorý odoslal objednávku prostredníctvom Internetového obchodu (ďalej len
„Kupujúci”). Kupujúci uznáva elektronickú komunikáciu s Predávajúcim
predovšetkým prostredníctvom Internetového obchodu, telefónu a e-mailovej
komunikácie. Ak Kupujúci nakupuje v súvislosti s podnikateľskou činnosťou
(právnická osoba), uvádza tiež obchodné meno, miesto podnikania alebo sídlo, IČO a DIČ.
Čl. II
Informácie
o tovare a cene
1. Farebné vyobrazenie tovaru nemusí presne zodpovedať skutočnosti, z
dôvodu nepresnosti zobrazovacích jednotiek počítača.
2. Cena tovaru uvedená v katalógu Internetového obchodu je konečná,
zahŕňa daň z pridanej hodnoty (DPH)vo výške stanovenej všeobecne
záväznými právnymi predpismi. Cena nezahŕňanáklady spojené s doručením a
prepravou tovaru alebo iné voliteľné služby. Náklady spojené s doručením tovaru
a náklady za iné voliteľné služby sú uvedené pri vytváraní objednávky a sú
automaticky pripočítané ku kúpnej cene tovaru.
3. Všetky akcie platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom výrobku
nie je uvedené inak, prípadne do platnosti termínu akcie.
Čl. III
Objednávka
tovaru
1. Kupujúci potvrdzuje, že odoslaním objednávky akceptuje cenu tovaru a
obchodné podmienky a reklamačné podmienky Internetového obchodu.
2. Po odoslaní objednávky bude Kupujúcemu, na e-mailovú adresu uvedenú pri
objednávke tovaru alebo aj na telefónne číslo, zaslaný potvrdzujúci
email, ktorým Predávajúci potvrdí zaradenie objednávky na spracovanie. Na
uvedenú e-mailovú adresu budú Kupujúcemu zaslané všetky ďalšie informácie a
doklady ohľadom objednávky predovšetkým: fakturačné údaje Kupujúceho, adresu
pre doručenie tovaru, špecifikáciu tovaru, množstvo objednaného tovaru a
výslednú cenu tovaru.
3. Pri potvrdení objednávky bude stanovená celková cena objednaného tovaru
a odhadovaný termín dodania.
4. Pred definitívnym zaslaním objednávky Predávajúci odporúča Kupujúcemu
využiť možnosti previesť dôkladnú kontrolu celej objednávky a detailne
preštudovať tieto obchodné podmienky a reklamačné podmienky.
Čl. IV
Spôsob
uzatvárania kúpnej zmluvy
1. Kúpna zmluva je uzavretá záväzným akceptovaním návrhu na uzavretie
kúpnej zmluvy Kupujúceho Predávajúcim vo forme:
a) e-mailovej správy Kupujúceho zaslaného Predávajúcemu na adresu: info@jdonna.sk
b) Kupujúcim vyplneného a odoslaného formulára na Internetovom obchode
Predávajúceho,
c) telefonickej objednávky.
2. Záväzným akceptovaním objednávky je e-mailové/telefonické potvrdenie
Predávajúcim Kupujúcemu o akceptovaní objednávky po predchádzajúcom prijatí
objednávky a po overení dostupnosti a termínu dodania tovaru požadovaného
Kupujúcim označené napríklad ako "potvrdenie objednávky".
3. Záväzné akceptovanie objednávky obsahuje údaje o názve a špecifikácii
tovaru, ktorého predaj je predmetom kúpnej zmluvy, ďalej údaje o cene tovaru
a/alebo iných služieb, názov a údaje o Kupujúcom, resp. adrese, kde
má byť tovar dodaný a údaje o cene, spôsobe prepravy tovaru do dohodnutého
miesta doručenia tovaru pre Kupujúceho, údaje o Predávajúcom, prípadne aj iné
údaje.
4. Kúpnu zmluvu je možné meniť, rušiť alebo dopĺňať len na základe
vzájomnej dohody medzi Kupujúcim a Predávajúcim, ak zákon alebo iný všeobecne
záväzný právny predpis neustanovuje inak.
5. Na e-mailovú adresu Kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané
všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky.
Čl. V
Povinnosti
zmluvných strán
Predávajúci sa zaväzuje dodať:
1. Druh a množstvo tovaru v kúpnej cene a za platobných podmienok, ktoré
platia v deň odoslania objednávky, okrem zjavných omylov, v prípade výraznej
zmeny ceny tovaru alebo nedostupnosti tovaru.
2.Tovar, ktorý bude vhodne zabalený, aby nedošlo k jeho poškodeniu počas
prepravy.
3. Kupujúcemu doklady v písomnej alebo elektronickej forme potrebné na jeho
prevzatie a užívanie.
Predávajúci nezodpovedá za:
1. Oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa.
2. Prípadné nedodanie tovaru, ku ktorému došlo v dôsledku nepredvídateľných
prekážok.
Kupujúci sa zaväzuje:
1. Objednaný tovar prevziať, skontrolovať neporušenosť obalov a v prípade
akýchkoľvek závad tieto bezodkladne oznámiť.
2. Zaplatiť za tovar kúpnu cenu vo výške a v zmysle platobných podmienok
platných v deň odoslania objednávky.
3. Prekontrolovať neporušenosť obalu tovaru resp. aj samotný tovar pri jeho
preberaní.
Čl. VI
Odstúpenie
od kúpnej zmluvy
1. Kupujúci je oprávnený odstúpiť od zmluvy bez udania dôvodu v súlade so
zákonom č. 102/2014 Z. z. v lehote 30 dní od prevzatia tovaru. V prípade, ak v
rámci jednej objednávky bol tovar dodaný oddelene, lehota na odstúpenie plynie
okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný.
2. V súlade s § 7 ods. 6 zákona č. 102/2014 Z. z. Kupujúci nemôže odstúpiť
od zmluvy, predmetom ktorej je:
a) predaj tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z
dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého ochranný obal bol
po dodaní porušený,
b) predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa,
tovaru vyrobeného na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa (tovar na zákazku),
c) predaj tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze,
d) vykonanie naliehavých opráv alebo údržby, o ktoré spotrebiteľ výslovne
požiadal predávajúceho.
3. Kupujúci má právo po prevzatí tovaru v rámci lehoty na odstúpenie od
zmluvy tovar rozbaliť a odskúšať, aby zistil vlastnosti a funkčnosť tovaru,
nemá však právo začať tovar používať a po niekoľkých dňoch vrátiť
Predávajúcemu. Tovar použitý vo väčšom rozsahu ako postačuje na jeho odskúšanie
vrátiť nemožno, ak Predávajúci v konkrétnom prípade nerozhodne inak; v takomto
prípade Kupujúci zodpovedá za zníženie
hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom,
ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti
tovaru. Vo vzájomnej súvislosti s podmienkou uvedenou v predchádzajúcej vete je
možné vrátiť len tovar, ktorý:
a) je v pôvodnom stave,
b) nejaví známky používania a opotrebovania vo väčšom rozsahu,
c) je nepoškodený,
d) je kompletný (vrátane príslušenstva, návodu atď.).
4. Právo na odstúpenie od zmluvy je Kupujúci povinný uplatniť písomnou
formou v listinnej podobe alebo na e-mailovú adresu Predávajúceho. Lehota na
odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak bolo oznámenie o odstúpení od
zmluvy odoslané najneskôr v posledný deň lehoty.
5. Kupujúci je povinný najneskôr v lehote 14 dní odo dňa odstúpenia od
zmluvy zaslať tovar späť na adresu Predávajúceho. Odporúčame, aby si Kupujúci
vyhotovil pre vlastnú potrebu kópiu daňového dokladu (faktúry) a tovar zaslal
doporučene a ako poistenú zásielku. Tovar nie je vhodné zasielať dobierkou,
takýto tovar nebude prevzatý.
6. Kupujúci je povinný priložiť do balíka daňový doklad (faktúru), s
kompletným príslušenstvom, dokumentáciou vyplneného reklamačného formulára, obalom atď. ktorý mu bol doručený.
Lehota na vrátenie tovaru sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na
prepravu najneskôr v posledný deň lehoty.
7. Náklady spojené s vrátením tovaru znáša Kupujúci. Podľa dostupných
informácií, je predpokladaný odhad týchto nákladov v závislosti od veľkosti,
hmotnosti tovaru, vzdialenosti odkiaľ sa uskutočňuje vrátenie tovaru a od cien
za ktoré Kupujúcim vybraný prepravca poskytuje svoje služby vo výške od 3,- EUR
s DPH.
8. Predávajúci sa zaväzuje kúpnu cenu vrátiť najneskôr do 14 dní. Úhrada
bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri platbe, pokiaľ
nebol dohodnutý iný spôsob platby. Platba za zakúpený tovar bude uhradená až po
doručení vráteného tovaru späť na adresu Predávajúceho, alebo po predložení
dokladu preukazujúceho zaslanie tovaru späť, podľa toho čo nastane skôr. V
prípade neoprávneného odstúpenia od zmluvy bude tovar vrátený na náklady
Kupujúceho.
9. Neprevzatie zásielky, ktorú si Kupujúci objednal, nie je možné podľa
zákona považovať za platné odstúpenie od zmluvy. Predávajúci má právo žiadať od
Kupujúceho náhradu všetkých nákladov, ktoré sú spojené s neprevzatím objednanej
zásielky. Všetky spory budú riešené súdnou cestou, v súlade s právnymi
predpismi platnými na území Slovenskej republiky. Tým nie je dotknuté právo
Predávajúceho na zmluvnú pokutu.
10. V prípade, ak Kupujúci nesplní niektorú zo svojich vyššie uvedených
povinností podľa týchto obchodných podmienok, odstúpenie od zmluvy nie je
platné a účinné a Predávajúci nie je povinný vrátiť všetky preukázateľné platby
podľa týchto obchodných podmienok Kupujúcemu a zároveň má nárok na úhradu
nákladov spojených s odoslaním tovaru naspäť Kupujúcemu.
Čl. VII
Stornovanie
objednávky
1. Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom môže stornovať objednávku, ktorá ešte
nebola vybavená najneskôr v deň odoslania objednávky, zaslaním žiadosti na
adresu info@jdonna.sk alebo telefonicky. Za storno objednávky podľa
predchádzajúcej vety si predávajúci neúčtuje žiadne poplatky. V prípade
uhradenej kúpnej ceny Predávajúci vráti Kupujúcemu zaplatenú kúpnu cenu v
lehote 14 dní bezhotovostným prevodom na účet, z ktorého bola uskutočnená
úhrada kúpnej ceny.
2. V prípade, že Kupujúci, ktorý je spotrebiteľom stornuje objednávku v čase od
jej potvrdenia Predávajúcim do dodania tovaru, je povinný uhradiť Predávajúcemu
všetky účelne vynaložené náklady spojené s realizáciou predmetnej objednávky.
3. Predávajúci má právo stornovať objednávku z dôvodu vypredania alebo
nedostupnosti tovaru. O stornovaní objednávky bude Predávajúci Kupujúceho
bezodkladne informovať telefonicky, písomne alebo e-mailom. V prípade, že
Kupujúci uhradil kúpnu cenu alebo jej časť, táto mu bude vrátená do 14 dní
bezhotovostným prevodom na účet, z ktorého bola uskutočnená úhrada kúpnej ceny.
Čl.
VIII
Zmluvná
pokuta
1. Predávajúci si vyhradzuje právo udeliť Kupujúcemu zmluvnú pokutu vo
výške oprávnených nákladov vo výške 10€, v prípade, že vznikla kúpna zmluva,
ktorú Kupujúci nestornoval alebo od ktorej neodstúpil a tovar si od dopravcu
nevyzdvihol, a tak bol vrátený späť Predávajúcemu alebo bol vyzvaný
Predávajúcim k prevzatiu tovaru, pričom tovar si neprevzal.
2. Táto zmluvná pokuta zahŕňa náklady na dopravu a ostatné náklady
predávajúceho súvisiace s nenaplnením kúpnej zmluvy.
Čl. IX
Platobné
podmienky
1. Internetový obchod ponúka nasledovné možnosti platby:
a) Dobierka - v rámci Slovenskej republiky
najpoužívanejší spôsob platby. Peniaze za tovar Kupujúci uhradí až pri jeho
prevzatí.
b) Prevod na bankový účet Predávajúceho - platba
prostredníctvom vkladu na bankový účet Predávajúceho: Tóthová Judita. Číslo účtu: SK65 0900 0000 0050 1533 8728. Predávajúceho
bude Kupujúcemu zaslané. Ako variabilný symbol slúži číslo objednávky.
c) Platba platobnou kartou alebo prostredníctvom internetbankingu -
cez službu GOPAY
d) V hotovosti na prevádzke - osobný odber na adrese: Baloň 52, 93008.
2. Cena za dodanie tovaru objednaného v rámci jednej objednávky je
nezávislá na počte objednaných kusov. Cena za
dodanie tovaru prostredníctvom služby Slovenská pošta, ktorú je Kupujúci povinný
uhradiť Predávajúcemu súčasne s úhradou kúpnej ceny za tovar, činí 4,50 EUR, ak
sa nejedná o prípady, kedy Predávajúci Kupujúcemu cenu za dodanie tovaru neúčtuje.
3. Kúpnu cenu nie je možné uhradiť žiadnymi poukážkami alebo šekmi vydanými
akýmkoľvek právnym subjektom.
4. Daňový doklad (faktúra) sa zasiela na e-mailovú adresu Kupujúceho alebo
bude pri doručení priložený v balení tovaru. Záručný list, pokiaľ sa k tovaru
dodáva, bude dodaný spolu s tovarom, a to v balení tovaru.
5. Kupujúci odoslaním objednávky zároveň dáva súhlas s elektronickým
zasielaním faktúr. Zasielané elektronické faktúry sú vo formáte PDF zabezpečené
proti pozmeňovaniu obsahu a spĺňajú všetky náležitosti daňového dokladu.
6. Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom predávajúceho,
avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim.
7. Ak to vyžaduje povaha tovaru, alebo ak určuje takú povinnosť vyslovene
príslušná kogentná právna norma, ktorej podlieha právny vzťah medzi
Predávajúcim a Kupujúcim, je Predávajúci povinný ako súčasť objednávky dodať
Kupujúcemu takú dokumentáciu, informácie a doklady vzťahujúce sa k dodávanému
tovaru, ktoré sú nutné k prevzatiu a užívaniu tovaru. Dokumentácia bude dodaná
v slovenskom jazyku, ak neurčuje uvedený právny predpis inak.
Čl. X
Dodacie
podmienky
1. Dodacia lehota začína plynúť dňom prijatia záväznej objednávky ktorá
obsahuje všetky potrebné údaje na jej vybavenie.
2. Obvyklá dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare v Internetovom
obchode.
3. Ak sa nedohodlo inak, Predávajúci sa zaväzuje dodať Kupujúcemu tovar
bezodkladne, najneskôr do 3 pracovných dní od emailového potvrdenia
objednávky Kupujúcemu, ak pri tovare nebola uvedená dlhšia dodacia lehota. Ak
je tovar skladom, je expedovaný v čo najkratšom čase. Dodanie tovaru
uskutočňujeme počas pracovných dní od 08:00-17:00.
4. Dodacie lehoty sa predlžujú v prípade neočakávaných, Predávajúcim
nezavinených skutočností, ako napr. neočakávané zásahy vyššej moci, stávky a
ďalšie prekážky, ktoré sa nedajú Predávajúcim ovplyvniť.
5. Ak sa v objednávke nachádza viacero tovarov a časť z nich nie je skladom,
Predávajúci informuje o tom Kupujúceho s možnosťami čiastočných dodávok. To
platí aj v prípade, ak sa objednávke nachádza len jeden tovar.
6. Kupujúci je povinný ihneď po doručení zásielky s tovarom tovar úplne
vybaliť a zistiť, či nie je mechanicky poškodený. V prípade mechanického
poškodenia alebo nekompletnosti zásielky sa zaväzuje bezodkladne informovať
Predávajúceho.
7. Kupujúci je povinný poskytnúť súčinnosť pre bezproblémové prevzatie
tovaru. Pokiaľ tak Kupujúci neučiní a tovar bude vrátený späť na náklady
Predávajúceho z dôvodu opakovaného nezastihnutia Kupujúceho, Predávajúci má
voči Kupujúcemu nárok na náhradu vzniknutej škody vo výške skutočných nákladov
na pokus o neúspešné doručenie tovaru. Tým nie je dotknuté právo Predávajúceho
na zmluvnú pokutu podľa čl. VIII.
Čl. XI
Reklamačný
poriadok
1. Kupujúci uplatňuje reklamáciu písomne poštou na adrese Predávajúceho
alebo elektronickou poštou na e-mailovej adrese info@jdonna.sk v zákonom
stanovenej záručnej dobe, ktorá je 24 mesiacov, pokiaľ zákon neudáva inú
záručnú dobu alebo pokiaľ nebolo dohodnuté inak, a začína plynúť od prevzatia
tovaru Kupujúcim.
2. Kupujúci je pri uplatnení reklamácie povinný zaslať Predávajúcemu spolu
s reklamovaným tovarom originál daňového dokladu, originál záručného listu
(pokiaľ bol k výrobku dodaný) a vyplnený reklamačný formulár, ktorého môže nájst na stránke www.jdonna.sk. Predávajúci nepreberie reklamovaný tovar zaslaný
Kupujúcim na dobierku. Tovar je potrebné vhodne zabaliť, aby počas prepravy
nedošlo k poškodeniu tovaru a odporúčame tovar zaslať doporučene a ako poistenú
zásielku.
3. Kupujúci je povinný pri uplatnení reklamácie pravdivo uviesť všetky
požadované informácie, najmä presne označiť druh a rozsah vady tovaru. Tieto
vady je Kupujúci povinný jasne odfotiť a zaslať na vyššie uvedenú emailovú
adresu.
4. Predávajúci zodpovedá za vady, ktoré zistí na predávanom tovare pri
prevzatí Kupujúcim a za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí a užívaní tovaru
počas záručnej doby.
5. Predávajúci nezodpovedá za vady spôsobené najmä nasledovným užívaním:
mechanickým poškodením, neodvratnou udalosťou (živelnou pohromou, nesprávnym
zaobchádzaním), v rozpore s návodom na užívanie a obvyklým spôsobom používania,
v osobitných prípadoch, ak to vyplýva z povahy veci aj zásahom nepovolanej
osoby, vrátane užívateľa, prípadne iným neodborným zásahom, používaním tovaru v
podmienkach, ktoré neodpovedajú svojou vlhkosťou, chemickými a mechanickými
vplyvmi prirodzeného prostrediu tovaru, zanedbaním starostlivosti a údržby o
tovar, poškodením tovaru nadmerným zaťažovaním, používaním tovaru v rozpore s podmienkami
uvedenými v dokumentácii, všeobecnými zásadami, technickými normami alebo
bezpečnostnými predpismi alebo iným porušením záručných podmienok.